Benih Cendawan Tiram

Posted by Mutiara Mushroom | 8:19 AM | 0 comments »



Ada beberapa benih cendawan tiram yang berada dipasaran ketika ini, disini saya ingin menunjukkan benih dari pada pengeluar benih cendawan dan bagai mana hasil cendawan tiram yang keluar supaya mudah untuk anda memilih cendawan tiram yang bagai mana yang anda suka. Benih diatas ini diambil dari CNC, johor. memang boleh dikatakan penggunaan benih cnc ini mengeluarkan hasil yang bagus.... tetapi....ada beberapa perkara yang perlu diambil kira jika ingin menggunakan benih ini... certain part kat m'sia ini dia taknak keluar... hmm.. ganjilkan... tapi tu laa hakikatnya... disamping itu juga.. ada prob lain yang agak menyukarkan kita.. tetapi keseluruhannyer bagi siapa yang gemarkan cabaran.. maka benih cnc ini sesuai untuk anda :)


Ini pula benih daripada vita, selangor. Ada beberapa lagi pengusaha diselangor yg mengeluarkan benih cendawan tiram, tapi yg ada dlm gambar ni benih cendawan dari vita. Keseluruhannyer benih cendawan vita mmg elok, mengeluarkan hasil seperti yang dijangkakan, menggunakan plastik benih yang baik, dan bagi mereka yag sukakan cendawan tiram yang hasil cendawanyer berwarna agak keputihan maka benih vita adalah yg sesuai untuk anda. Tetapi..... hasil pengeluaran pertamanyer tidak banyak seperti benih diatas... akan mula mengeluarkan hasil cendawan yang banyak pada pusingan berikutnya.




Cantik, itu adalah pandangan pertama saya pada benih cendawan ini. Masih belum diuji sepenuhnya, tetapi dari pandangan sahabat lain pengusaha cendawan mengatakan hasil benih cendawan yang dibeli dari citra ini adalah bagus. Kita tunggu hasilnya pada pengeluaran akan datang :)

P/s: Diucapkan ribuan terima kasih kepada saifulam, tunas alam, citra yang banyak membantu saya membelikan benih cendawan. Maklum la memang takda bekalan benih cendawan di perak ni.

0 comments